donderdag 16 maart 2017

Medrol

Kennen jullie medrol? Wat een goedje is me dat, zeg! Het is een soort cortisonen, onder andere gebruikt om allergische reacties tegen te gaan of te behandelen. Het geeft een enorme rusteloosheid. Wel handig overdag, want je krijgt veel gedaan. Maar o wee als je even stil wil zitten! Dat gaat dus niet. En 's nachts werkt het goedje gewoon door, ook al ben je ontzettend moe en vallen je ogen toe. Je benen willen niet slapen, en zullen niet slapen. 
Wel, dat goedje moest ik nu zo'n 5 dagen nemen. Maar het goede nieuws is dat ik er vanaf morgen mee kan stoppen. Niet omdat het gedaan heeft wat moest, nee, omdat het niet helpt. Morgen mag ik een andere kuur starten tegen de pijnlijke herpesuitbarsting op mijn lip. Dus dat is weer moeilijk slikken, pijnlijk drinken, nauwelijks eten. Het was niet echt mijn beste week. 
Gelukkig zat ik vandaag tijdens de chemo in de 'zeteltjes' (en niet in het ieniemienie kamertje), en het gezelschap bood urenlange babbels. En dat terwijl ik, met het raam wagenwijd open, als een blokkende student van het zonnetje genoot. Niet slecht voor een chemodag.  Best wel genieten. 
Maar ik hoop nu toch vooral eerst op beterschap aan mijn lip, want wat een demper op de ik-voel-me-lekker-feestvreugde! 


5 opmerkingen:

  1. Nee, ik ken dat niet, het klinkt als een heel vervelend middel...

    Wat naar dat je die lip hebt, zeg. Wel fijn t zonnetje! Ik genoot er ook van, en kreeg dáár dus gelijk een koortslip van 👀.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai, hoe gaat het?

    Was mijn reactie op deze post niet doorgekomen? Of fout gegaan? Mijn reacties belanden vaak in de spam tegenwoordig :(

    Hopelijk gaat het goed met je en is ieg je lip weer genezen... Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey saartje hoe gaat het? het is hier ineens zo stil dat ik me zorgen maak xxx

    BeantwoordenVerwijderen