donderdag 19 januari 2012

proefwerk 2

Moeke is er weer een beetje bovenop, en heeft terug moed. Maar de onzekerheid blijft, en de angst die ermee gepaard gaat. Een opening voor een gesprek zie ik voorlopig niet. Vrijdag  moet ze op consultatie bij haar arts. Ik hoop dat we dan iets weten. Intussen ligt ook oma (langs de andere kant van de familie) in het ziekenhuis. 87 is ze, en tot voor enkele jaren een dijk van een vrouw. Dat is ze nog steeds, maar ze gaat plots heel erg achteruit. Een eerste keer in 2010 toen ze moeilijk herstelde van een hardnekkige griep. En nu, na haar verhuis uit het ouderlijke huis. Wij wonen op anderhalf uur rijden van de familie, dus een bezoekje is niet zo evident, en dat vind ik nu heel erg. Ik mis dat al enkele jaren, maar nu eens te meer. Ook al omwille van een recente heuglijke gebeurtenis in de familie (had ik dat nog niet verteld? shame on me!): ik ben meter geworden van een prachtig meisje!! Ze heeft meteen ook een al even prachtig zusje. Een tweeling dus. Ze zijn wat te vroeg geboren, dus vertoeven nog even in het ziekenhuis. Maar 't gaat super goed! Alleen, het ziekenhuis is ook nogal ver van bij ons, dus regelmatig op bezoek gaan, is ook hiervoor moeilijk. Misschien moet ik eens een ziekenhuis dagje inlassen, en hummeltje wat langer naar de onthaalmoeder brengen?
Hummeltje slaapt gelukkig weer beter. Af en toe horen we nog een krijs 's nachts, maar hij wiegt zichzelf weer in slaap. Hij is lief. Wordt echt een peutertje, en verandert bijna elke dag. En hij is een kei in het opbeuren van moeke. Fantastisch toch?

1 opmerking:

  1. Dat is inderdaad echt leuk om lezen! Blij ook dat je moeke er weer even bovenop is. Hopelijk blijft het zo. En hopelijk hebben jullie misschien ondertussen toch een beetje hoopgevend nieuws gehad?

    Proficiat met het meterschap ook he! Ik ben deze zomer ook meter geworden en het is toch ook wel speciaal vond ik :-)

    Liefs

    Barbara
    xxx

    PS. Ik heb niet altijd zoveel tijd om alles mee te lezen en zeker ook niet om vaak te reageren, maar ik probeer echt zoveel mogelijk mee te volgen en leef mee met al wat je schrijft!!

    BeantwoordenVerwijderen