zondag 11 november 2012

Nieuwjaarslijstje

Omdat ik dikwijls ideeën heb, maar ze bij de opmaak van het lijstje weer vergeet, begin ik er dit jaar wat vroeger aan. Het nieuwjaarslijstje. Ik zet er meer op dan op één feestdag wensbaar is. Ik verjaar namelijk ook binnenkort, en manlief leest mijn blog.

Wat ik nog leuk zou vinden:
- bijna alles van www.plint.nl. (ik wil natuurlijk niet alles hebben, dat spreekt voor zich, maar de waterfles met gedicht en ooit een gedichtenposter voor op hummeltje zijn kamer, zou ik heel prettig vinden. En de kaartenbundel om anderen blij te kunnen maken).
- het voorleesboek van Jip en Janneke. Met harde kaft, dat kan je zo gezellig op je schoot leggen.
- een handige kamerjas die er niet te slonzig uitziet en waarmee je op zondag, als men vroeg aanbelt, de deur kan opendoen. Dus badstof is uitgeloten en ook satijn vind ik niet ideaal. Gewoon lichte katoen. Ik heb er ooit eentje gezien op de h&m - site, maar dat is alweer even geleden. 
- oude truien, gordijnen, hemden en andere stoffen waarmee ik aan de slag kan.
- een leesboek is altijd leuk. Ik ben een voor-het-slapen-gaan-lezer. Tot mijn ogen letterlijk dichtvallen. Maar ik vergeet altijd titels te noteren. Ik hou van vele soorten boeken. Als het maar vlot leest en toch enigszins literair verantwoord is. 
- het naaiboek 'zo geknipt'.  
- ik zag ooit een prachtige ketting op rewinddesign.be. Veel te duur, maar oh zo mooi! Vandaag staat ie niet meer op de site. Dus eigenlijk kan ik deze weer schrappen.
- een nieuwjaarsfeest met oma, zoals elk jaar. Het gaat niet zo goed met haar, en ik hoop echt echt echt dat we nog samen met haar mogen vieren. Liefst thuis en niet in een verzorgingsoord.

Aan de Sint vragen we voor hummeltje:

- een kleurrijk stempelset.
- een peuterschaartje.
- een keukentje.

Ben ik materialistisch omdat ik dit zo neerschrijf? Mmm ... misschien toch wel. En toch wil ik vooral gewone dagelijkse gezelligheid, maar die vind ik in deze dingen terug. En ik hou wel van mooie spullen en dat de dingen bij elkaar passen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten