vrijdag 16 september 2011

De tikker tikt snel sneller snelst

Ik hang bijna tegen het plafond. Alleen nog maar van het schema van de komende weken te zien. Ik dacht dat pleegzorg wat overdreef toen ze aankondigden dat hij over een goede twee à drie weken hier zou kunnen wonen, maar met dit strakke tijdsschema is dat dus wél haalbaar. Ik sta even op mijn kop. Ik moet mijn hersenen intomen, trager ademen, en even alle praktische beslommeringen in de koelkast stoppen. Rustig blijven. Dat zal mijn opdracht voor de rest van mijn dagen worden. En ook... organiseren! Het werk een beetje deftig afsluiten, zodat ik rustig in verlof kan gaan en de boel er even de boel kan laten. Ik denk er ook aan werk te maken van het tijdig naar de winkel gaan (dat wil nogal eens mislopen; vooral de bakker en de slager schieten er nogal vaak aan in). En voldoende voorraden aanleggen. Maar bovenal ga ik toch wel genieten hoor. Te beginnen maandag. Ons eerste bezoekje aan ons pleegkindje. Ik kijk er zo ongelooflijk hard naar uit ... Dit wordt een heerlijk (maar ook lang) weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten