dinsdag 9 september 2014

Zwart-wit

Ik zit in een zwart-wit periode. Geen zorgen. Niet mentaal, maar interieur-gewijs. Niet het koude blinkende zwart-wit. Nee, eenvoudig, met veel licht en wat hout ter verzachting. Ik zag het in het huis van een vriendin. Netjes uitgepuurd en toch heel warm. En in duizenden Scandinavische interieurs die mijn ogen beroeren. Wie mij goed kent, weet dat ik dat nu ook wil. Maar ons huis heeft lichtgrijs als basis. Met hier en daar pastels. En kinderkleuren. En roze behang met bloemetjes en vogels. Allesbehalve zwart-wit. En ik zou nu plots alles kunnen omkeren (oh ja, hoe graag wil ik dat!), maar het risico bestaat dat dat dan ook maar voor even is. Ik ben nogal wispelturig. En we hadden toch ook pas nieuwe lampen voor de keuken gekocht. Van beton. Inderdaad, grijs.
Maar hier en daar kan een streepje zwart-wit. En geleidelijk aan ga ik in huis de kleuren wat meer uitbalanceren. En de juiste opbergers zoeken (zwart of wit?) om al de overbodige rommel op onze huisbureau te ordenen. En potten voor in de keuken, zodat daar al de nieuwe ingrediënten  een duidelijke plaats krijgen. Liefst ook visueel verantwoord. En de juiste haakjes in de gang. Ik wil er geen jassen aanhangen, maar wisselende tentoonstellingen van mooie dingen. Of zo. 


Plantje aloë vera kreeg ik van een naai-maatje, in de mooie pot die perfect bij mijn nieuwe ideeën past.
Geurpotje van Mylène.

Spaarpot van Zeeman getransformeerd met een bol garen, ook van Zeeman




Nieuwe boodschap op de dampkap: poster uit de nieuwste VT wonen.
Het inlijsten gebeurde te snel en amateuristisch (zie blaasjes...)
Dat moet nog een keertje grondiger.

Rekje boven de zetel.
De bol garen moet nog in de kast, maar voorlopig ligt ie hier om mijn ideeën te spijzen.


Vt wonen maakte net nu de organize-special.  Nu kan ik het helemaal niet meer uitstellen, dat opruimen en organiseren. Damn. Ik begin lekker bij de research, het leuke stuk. 
Uit luiheid nam ik foto's van het blad zelf. Zo zag ik het het eerst. En zo werd ik erdoor geprikkeld. Dingen voor op mijn wish-list, maar ik moet er eerst nog eens goed over nadenken, zodat ik niet weer te snel van mening verander ...

Tegen deze wand wil ik graag nog iets. Bij voorkeur haakjes. 
                                   
Strakke haakjes met een twist. Dat lijkt me wel wat.
Er moet niet meteen iets aanhangen, maar dat komt wel vanzelf. Deze 'blaadjes' zijn een optie.
Deze 'potjes' kunnen ook  (maar dan zonder de 'blaadjes'), Ik verkies wit.
Ben alleen bang dat het wat te groot en plomp oogt in het echt.


In de living zoeken we praktische 'snelle' opbergers bij het bureautafeltje.
Waar je zonder veel moeite je oplader kan wegduwen en terugnemen.
Ook weer een voorkeur voor wit. De rommel op de bureau geeft al voldoende kleur.

En voor op de andere wish-list. Mijn sjalencollectie is al behoorlijk uitgebreid (ik draag van oktober tot maart standaard een sjaal om mijn hals), maar deze kan er nog wel bij, toch?



 Nog een foto uit de oude doos: Hummeltje in zwart-wit, bij de mijngebouwen van C-mine Genk. Deze foto wil ik graag toevoegen aan onze fotowand.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten