vrijdag 26 augustus 2011

(Pleeg)mams is nooit bang

We zijn er klaar voor, maar toch nog een beetje werk aan de winkel. Angstbeheersing. Hoe doe je alsof je niét bang bent van onweer (zodat kindje ook geen angsthaas wordt), terwijl je vergaat van de schrik? Ik nam me altijd voor te doen alsof er niets aan de hand is. Gezelschapsspelletje op tafel, en spelen maar. Vandaag een poging gedaan. Omdat alleen een gezelschapsspel spelen niet leuk is, ben ik in de keuken aan de slag gegaan. Alles mooi klaargezet. Bliksem nummer 1. Doorgedaan. Bliksem 2. Nog alles oké. En toen... bliksem, donder, alles bij elkaar. Een slag, niet te doen. Elektriciteit uit. Swiet in de zetel, onder deken, gsm in de hand, bibberen... Pfff ...  Dit was niet hoe het moest. Inmiddels is de storm gaan liggen en is de koffiemousse gemaakt en kan ik lachen met mijn paniekscène. Ik doe even de plaatselijke internetkrant open, en lees: 'blikseminslag in de xstraat in O. (xtraat ligt niet ver van hier). Brandweer ter plaatse". Ja, lap seg. Het enige wat ik nog kan bedenken, is dat je er toch niets aan kan doen, als de bliksem je huis kiest. Voorkomen is onmogelijk. Dus laat maar gebeuren. Brandweer zit niet zover. Benieuwd of een volgende beheersingsoefening lukt. Maar liefst niet meer vandaag.

1 opmerking:

  1. Maak je geen zorgen ... een kind mag gerust weten dat je bang bent ... wij wonen vlak bij Pukkelpop en toen vorige week donderdag dat noodweer hier overraasde was ik ook bang ... heb dat gewoon toegegeven aan mijn (adoptie)dochter en ze is er toch geen grotere angsthaas van geworden lol :o)

    BeantwoordenVerwijderen