donderdag 9 april 2015

De dag dat de zon weer scheen

Ze zeggen dat ik nog eens moet schrijven, en ze hebben gelijk. Maar hoewel mijn cocktail bijzonder vindingrijk is in het bedenken van nevenwerkingen, zit 'creatief schrijven' daar nog niet bij. En ik had ook gewoon andere leuke dingen te doen. 
Ik ga een paar dagen terug. Die eerste zon. Die eerste groene blaadjes. Die eerste dag met het vensterraam open. Met vogeltjes die in en uit onze nestkastjes vliegen. Met onze nieuwe huisgenoten Betsie en Germaine, die eindelijk uit hun kleine huisje kropen om hun ren te verkennen. Al dan niet toevallig gebeurde het die ene dag dat er chocoladen eitjes in de tuin lagen. Hummeltje had de paashaas trouwens 's nachts gehoord. Hij had de deur van auto horen dichtslaan. Huh?
Die dag ook met zelfgemaakte koffiekoeken, avocado-chocolademousse en eiersalade met bieslook van de buren. De dag dat ik ontdekte dat de fosythia in bloei staat. Dat ik plots de tuin in orde wilde, om er ook eens écht in te gaan zitten, al gelooft manlief daar niets van. De dag dat ik terug droomde. 


                     






chocolademousse van avocado, pure cacao, dadels en notencrème. 

Glutenvrij bladerdeeg met notencrème, perensiroop en hazelnoten.











1 opmerking: