dinsdag 26 juli 2016

Afleiding

Ik zoek afleiding, vandaag en morgen. Staan op het menu: opruimen, vloer poetsen, kattenbakken leegmaken. Experimentje uitvoeren voor Hummeltje (mist maken door heel koud ijs in heet water te laten vallen), winkelen, koken, was plooien. Dat moet voor vandaag kunnen volstaan, lijkt me.

Staan op mijn 'ik-wil-dit-nog-bij-elkaar-knutselen-menu:

- koffer pimpen om knutselwerkjes van Hummeltje in te bewaren
- kamer Hummeltje wat jongensachtiger en rustiger maken (verven, nieuwe houten vliegtuiglamp pimpen en ophangen)
- nieuwe krabpaal aan de tafelpoot bevestigen
- oude rokjes restylen
- dino-boekje voor Hummeltje maken
- dekendoos verder pimpen
- kartonnen dozen pimpen voor in de knutselkamer
- speelhoek Hummeltje voor de zoveelste keer sorteren en opruimen
- kattenbak minder opvallend in interieur verwerken (vilt? houten platen ervoor?)
- mijn oude leren boekentasje opmaken voor Hummeltje 

Maar als ik dit allemaal wil doen, zal ik 's morgens sneller in gang moeten schieten. Minder lummelen, minder vaak achter de computer kruipen, minder vaak mijn gsm in mijn handen houden, minder vaak het huis uit vluchten, meer plannen. Het lukt me de laatste tijd wel om ook 's avonds actief te blijven en niet meteen in de zetel te ploffen en daar in slaap te vallen. Dat zijn enkele uren extra 'dag'. Enkele uren extra invulling, extra resultaat en voldoening. En die heb ik oooh zo nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten