zondag 31 juli 2016

Eco-shoppen



Het was het weekend van de leuke vondsten en pakjes. Een kringloopronde leverde  een tuimelclowntje op. Wellicht speelgoed dat ik leuker vind dan Hummeltje. En misschien vooral om zijn nieuwe speelkamer op te smukken met wat minder modern spul. Voor wie niet mee is;  dat is heel normaal. We hebben plots vrijdagnacht besloten om mijn knutselkamer te verplaatsen naar het 'open' gedeelte van onze bovenverdieping en in die vroegere knutselkamer een speelkamer te maken. Hummeltje nam namelijk steeds vaker vriendjes mee naar boven om daar het speelgoed over de hele vloer te verspreiden, zodat manlief niet meer met de rolstoel tot bij zijn bureau kon komen. En het geeft mij meteen een nieuw projectje, nu we ongeveer rond zijn met de rest van het huis. Ik ben er dit weekend meteen mee gestart. Heerlijk! 

Mijn bestelling bij Lilly's ecoclean kwam enkele dagen geleden ook aan. Ik kan weer lekker ecologisch (laten) poetsen en afwassen.  Gezellige geuren krijg je er zomaar bij. Ik heb enkele nieuwe producten besteld, die ik aan een test ga onderwerpen, maar ik ben er bijna zeker van dat dat goed komt.

Onderaan de foto zie je nog een leuk cadeautje van manlief: mijn eigen schroefboormachine. Als mijn schoonbroer dit leest, kan hij wellicht een gniffel niet onderdrukken, want hij beweert dat er nooit eerder ergens zooooveel dingen werden opgehangen als in ons huis. Wel, binnenkort gaat híj dit niet meer moeten doen, maar kan ik het lekker zelf. (Maar misschien eerst een kleine cursus, liefste schoonbroer?) 

In augustus gaan we er een weekje tussenuit. Voor het eerst trekken we naar een camping (oh help!) om te overnachten in een (aangepaste) stacaravan. Het plan is om écht te rusten (zie: oh help!) en alles op een gezapig tempo te doen: Sloffen naar het plaatselijke winkeltje of een markt, zwemmen met Hummeltje, en ook eten en koffie maken. Het leek ons gezellig om buiten op een campingvuurtje te koken en er, ook onderweg, koffie te maken. Kwamen we toch niet nét vandaag op een tweedehandsmarktje deze zalige koffiezetjes tegen? Voor de prijs konden we het niet laten en dus verdween het rvs-koffiepotje in onze zak.  (De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we geen stuiver op zak hadden, en de hele middag werden geholpen door gullen voorschieters).  De lieve tweedehands-verkoops-dame (een bekende voor me) deed er het unieke andere koffiezetje nog bij (zo schattig).  Als ik een rooster vind voor over het gasvuur thuis, lijkt het me heerlijk om lekker trage koffie te zetten. Dus, wie tijd heeft ... ?

Oh ja, het was ook de week van de scanuitslag. Maar daar wil ik het niet over hebben. Omdat het dan doordringt. En het mag niet doordringen. Ik wil er niet aan denken. Ik wil denken aan schoonheid. Traagheid. Kleine gezellige dingen. En gewoon heel gewoon verderdoen. 


1 opmerking:

  1. Hele fijne vakantie. Ik vind kamperen héérlijk, jullie gaan er vast ook van genieten!

    Fijn je nog eens gezien te hebben trouwens, tijd voor thee (want ik lust geen koffie!)

    BeantwoordenVerwijderen