maandag 28 oktober 2013

Herfstige zomer

Het is herfstig zomer. Of een zomerse herfst. Ik geniet van zoveel dingen die ik kan en mag beleven. Zoals een wandeling in het bos dit weekend, met manlief, Hummeltje, mijn schoonzus en een vriendin met kroost. Met het fototoestel in de hand - het huistoestel tot nader order - zag ik zoveel mooie dingen. Niet in het minst Hummeltje. Wat was hij in zijn nopjes vandaag seg! Takken verzamelen, bruggen maken over de bééééééék, bomen knuffelen, kaboutertjes uit hun paddenstoel jagen ... En met zijn tractor spelen. Dat mag ik jullie trouwens niet onthouden. Omdat opa ook een tractor heeft, gaf ik een opa-lego-mannetje voor in zijn miniversie van de opatractor. Vervolgens hoorde ik: "brrrrroooemmm, brrrrroeeeemm, bak omlaaaaag, oma iiinn, bak omhoooooog, brrrroem". Of oma het hiermee eens is, betwijfel ik, maar ik vond het hilarisch.






Ook het bezoek van broertje en co was hartverwarmend. Wat een lieve mensen toch. En wat een mooi beeld om de twee broertjes samen te zien. Jammer genoeg kan ik de foto's hier niet delen (te herkenbaar). 
Een zomerse herfst is het ook na schooltijd. Wanneer ik geniet van de verhalen en het enthousiasme van onze kleuter. Een projectweek over vreemde landen werd afgesloten met kindergezang in de wijkkerk. Eén woord van het ukkiegezang en ik had al de breedste glimlach én tranen op mijn gezicht. Kwantalamela. Kwantalamela....enzovoort. Nooit vond ik dat lied pakkend. Nu wel. Net zoals ik niet hou van geknoei in de keuken. Tenzij Hummeltje spaghetti met appelsap maakt. Daar kan je toch niet boos om zijn? 


En soms komt de herfst toch piepen. De bladeren vallen. En mijn gemoed soms ook. Hier en daar. Heel even. En dan stop ik de angst weer onder de bladeren en hoop ik dat de prof me dinsdag wat kan geruststellen. En vooral dat ik alle baxters volledig kan opsouperen. Al weet ik dat ik me dan de dagen nadien slechter zal voelen dan nu. En dat de vakantie heel erg rustig zal moeten verlopen. Maar dat neem ik er dan graag bij. 
Ik heb alvast wat voorop geknutseld. Wat kraamcadeautjes en een speldentasje voor zus. En sjaaltjes voor Hummeltje, die hij (nog) niet aan wil. En nog wat cadeautjes, maar die moeten nog even geheim blijven. 

 




Bovenste sjaal is gemaakt van tricot en auberginekleurige fleece. De kringsjaal (?) bestaat uit twee tricotstofjes. Met dank aan het stoffenspectakel.


wordt vervolgd...





1 opmerking: