maandag 23 februari 2015

Good old fashioned ontbijt in een nieuw jasje

Ik was altijd al fan van een boterham met choco. Een donkere boterham liefst. Met nutella, en af en toe een andere, donkere choco - als ik even de nutella beu was. Dat moeten laten, deed ik wel, maar eenvoudig vond ik het nooit. Tot gisteren. Voor het eerst was mijn zelfgemaakte hazelnootpasta smeerbaar en nog lekker ook. Ik gebruikte een recept van Deliciously Ella.  Mijn pasta was wel minder smeuïg dan de hare, wellicht omdat ik minder dan de helft van de aangegeven hoeveelheid ahornsiroop nam. Voor mij en de huisgenoten zeker zoet genoeg. En de ietwat crunchy structuur is ook erg aangenaam. De geliefde donkere boterham verving ik door dit havermoutbrood. Een grof, redelijk zacht broodje boordevol granen en pitten, met een hartige smaak. Lekker met zoet of zout beleg. 
Hier komt vanaf nu geen gekochte choco meer in huis. Het recept, en nog tal van variaties, prijken vanaf nu in de wekelijkse agenda.

mijn mannen overtuigde ik eerst nog met een gewone boterham

maar het havermoutbrood scoorde zeker zo goed





Geen opmerkingen:

Een reactie posten