vrijdag 23 september 2016

Interieur - de laatste fase

Manlief gelooft nooit deze titel. En wellicht terecht, want ik denk dat ik intussen ook de badkamer nog wil (laten) verven. Ach ja ... 
Maar ik ben dus aan het werken en laten werken in de kamer van Hummeltje. Hij sliep nog in zijn babykamer - weliswaar in een groot bed - maar ik vond dat hij toe was aan iets jongensachtiger. Gelukkig kon hij zich daar ook wel in vinden, zij het onder voorwaarden. Er moet zwart in, vééééél zwart. Robots zou hij ook leuk vinden. En zijn dromenvanger mag niet weg. Voor manlief moet het bed achteraan in de kamer staan; dat geeft hem meer bewegingsruimte. En ikzelf hou ervan om van allerlei losse (en oude) stukken een persoonlijk geheel te maken. Ik zou ook graag een klein open kledingrekje maken. Daar kan ik dan enkele kledingstukken aan ophangen, waaruit Hummeltje zelf kan kiezen (Stiekem ben ik dan blij benieuwd welke combinaties hij zo tevoorschijn zal toveren.)
Stap voor stap probeer ik nu al deze wensen met elkaar te verzoenen. 

Mijn zoektocht naar sfeervolle kasten is wonderwel verlopen. We konden heel toevallig een kastenruil doen met een schoolvriendje van Hummeltje. En op Marktplaats vond ik het perfecte ladekastje; de juiste kleur en een unieke vorm. Van meevallers gesproken! Ik wilde ook graag een draadrek, om een wisselende kaarten- en fototentoonstelling te kunnen maken. Maar omdat ik het gemiddelde draadrek op het net te duur vond, sprong ik zomaar eens bij Zeeman binnen. Wat bleek? Net deze week een (andere soort) draadrekje verkrijgbaar. Nog maar eens een meevaller dus. Het mag wel.  

Ik knutsel dus de komende dagen/weken verder aan kasten en decoratie, ... en dan mogen er nog eens foto's komen ...   En omdat ik het niet kan laten,  al een klein voorsmaakje ...










Voor de oude kast heb ik een zachte kaki-groen-grijze verf gehaald. Maar een aantal mensen suggereren om de kast niet te verven. Iemand heeft er leuke aftelstreepjes op geschreven, en het lijkt me gezellig om dat verhaal te bewaren. Maar de verf lijkt me ook niet origineel, dus mag een nieuw kleurtje ook, vind ik. Wat denken jullie?
En het ladekastje; zou ik dat zo laten? Of er ook iets mee doen? Ik sta open voor suggesties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten