donderdag 29 augustus 2013

Knutseloogstje

Toen het tijdens mijn herstel goed met me ging, heb ik af en toe niet stilgezeten. Niet dat mijn activiteiten zoveel voorstelden, maar een kleine knutseloogst is er toch uit voortgekomen. Ik had een paar collega's een overzicht beloofd. Bij deze:



Voor de intussen al 3 maanden oude Eva. Gebaseerd op haar geboortekaartje



Detail aan de achterkant 

Als cadeautje ziet het er zo uit. Papier gevonden bij 'vlinders in de buik'





Nog een pot vol koekjes. Er hoort nog een kaartje bij met het recept: alles in een kom doen, boter en ei toevoegen, bolletjes op een bakplaat leggen, bolletjes plat duwen en bakken maar (in't echt wordt het iets gedetailleerder uiteengezet)


Een rompertje voor het toekomstige baby'tje van een vriendin van een vriendin. Ik vind de tekst super goed gevonden en wil hem, mits toestemming, ook nog gebruiken.   


Nog een zakdoekhoesje. Ik wil een hele serie hiervan maken met allerlei verschillende stofjes. Het is eenvoudig om te maken, en blijkt een leuk cadeautje voor Jan en alleman. 


Theeblikjes bekleed met plakfolie (plakfoliewebshop.nl en tafelzeil.com)


Voor de volledigheid ook even de bovenkant tonen



fruit - of koekendoosjes voor Hummeltje met folies van dezelfde webshops.


Zodra ik terug op de been ben, wil ik de volgende lijst nog afwerken:

- nog een rompertje geluk  
- turnzakje voor het petekindje van manlief
- nog een paar turnzakjes
- een serie zakdoekhoesjes
- een pyjama voor Hummeltje (ik heb prachtige blauwe velours liggen en rood-wit gestreepte tricot)
- een cadeautje voor een baby'tje dat binnenkort geboren wordt
- kussenslopen voor onze bovenverdieping
- een winterrokje voor mezelf
- een paar winkeltasjes voor mezelf
- prikbord van knutselkamer bekleden
- trapje van knutselkamer bekleden
- knutselkamer verven
- oude meubels pimpen voor de bovenverdieping
- t-shirt van Hummeltje herwerken (maar 't zal te laat zijn, want is met korte mouwen, en gaat volgend jaar wellicht niet meer passen...)
- longsleeve en hoodie maken voor Hummeltje
- winterkleedje maken voor mijn petekindje

Ik zal me niet vervelen wanneer Hummeltje naar school is. Zeker niet nu ik ook nog aandacht wil besteden aan een gevarieerde lunchbox voor Hummeltje, en lekkere dineetjes voor ons drie. 
Om maar te zeggen dat die vervelende klxxxpijn snel moet verdwijnen, zodat ik als een volwaardige mams naar de schoolpoort kan, eten kan kopen, eten kan maken, mezelf kan amuseren en blij en goedgezind een uitgeput Hummeltje kan opvangen. Voilà!


3 opmerkingen:

  1. amaai, gij hebt zeker niet stil gezeten en als ik dat lijstje zie gaat ge u nog goed kunnen bezig houden! Ik hoop dat die pijn snel verdwijnt zodat je al je plannen kan waarmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat je toch allemaal weer maar eens gerealiseerd hebt. Knap Sara. Maar wees een beetje lief voor jezelf en eis niet teveel van jezelf, langzaam aan is de boodschap. Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen