dinsdag 4 maart 2014

Carnaval/kleedjes

Mijn eerste kleedjes-maaksel is een feit! En ik kan me geen beter model voorstellen dan het jongste van mijn lieve petekindjes:


Misschien toch wat aan de korte kant? 
Stofje ooit op een stoffenbeurs gekocht. 
Knoopjes gekozen uit de massa die ik kreeg van een lieve oppashulp.


Omdat ik de fluodingen uit de winkel maar niks vond (als je er tenminste geen fortuin aan wil uitgeven), was ik zo zot om voor Hummeltjes eerste carnavalsoptocht van de school zelf een clownspakje te maken.  Hummeltje vond er helemaal niets aan, of toch nadat hij zijn geschminkte zelf in de spiegel had gezien. Gelukkig bestaat er zoiets als toeters. Lekker veel lawaai maken. Hummeltje weer blij. Wij wat minder, nu hij de toeterdoos in de kast ook heeft ontdekt...



Nu ik de sterretjestechniek 'pikte' van de pleegouders van broertje, 
kan ik ook eens frontfoto's plaatsen.

Ik ging mee met de bakfiets om de allerkleinsten op te pikken, zodra de beentjes niet meer meewilden. Mijn front op foto vind ik minder fraai, dus de bakfietsmams zetten we er zo op. Wie goed kijkt, ziet Hummeltje nog huppelen. Even later zat ie met 3 andere clowntjes te rusten in de driewielige bezemwagen.


Met paps ging Hummeltje voor het eerst aan het tuinieren. Hij zaaide vier  (kers-) tomatenplantjes. Dat hij dagelijks de plantjes mag sproeien, vindt ie heerlijk. Ah ja, want knoeien met water, dat mag anders nooit (binnen). 



Et voilà, de eerste resultaten! 

En voor wie mij niet geloofde toen ik schreef dat onze living doorgaans niet zo opgeruimd is, hier het bewijs. Deze foto werd getrokken nadat al een deel was opgeruimd, jawel... Heerlijk toch? (Soms)








2 opmerkingen:

  1. Het clownspak is echt geweldig!! Het kleedje super tof!!
    En hopelijk veel kerstomaatjes van't jaar, dan gaan jullie met z'n allen lekker kunnen smullen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie foto van die ontluikende plantjes..En mijn living is meestal ook maar 10 minuten van de dag opgeruimd!!

    BeantwoordenVerwijderen