maandag 21 december 2015

waar ik minder blij van word

Ik word niet zo blij van: 

* de pre-kerstdagen doorbrengen in het ziekenhuis
* ziekenhuiseten (zonder groenten) eten en moeten horen dat je daar beter van zou      worden
* misschien het eerste-tandje-uit van Hummeltje moeten missen
* geen koekjes kunnen bakken thuis
* geen cadeautjes kunnen inpakken
* geen toastje eten met manlief, 's avonds bij de haard 
* lezen dat zovele mensen nog altijd geen vluchtelingen in hun buurt willen

Maar er zijn zovele dingen die verzachten:

* op eenvoudig verzoek granola met kaneel krijgen
* een kerstlampje dat de schoonzus stiekem meepikte uit de kerstboom en nu in de kamer licht geeft
* de warmste week op Studio Brussel 
* mijn mannekes elke dag op bezoek (want ik mag nu in het ziekenhuis in het dorp blijven)
* vele andere mensen op bezoek
* een reportage op Panorama over vluchtelingen die misschien een paar mensen kan wakker maken?
* af en toe een foto van het thuisfront krijgen en zien dat ze het daar gezellig hebben
* me lichamelijk al beter voelen
* aftellen naar weer thuis komen en al de dingen van het lijstje boven inhalen 

1 opmerking:

  1. Ik duim zo hard dat het Kerst thuis zal worden en dat die toastjes alsnog zullen kunne'n doorgaan :)

    BeantwoordenVerwijderen