donderdag 30 mei 2013

Drie jaar in Thou

Nee, we blijven geen drie jaar in Thou. Daarvoor is er net te weinig leven in het dorpje.  En er is geen bakker, toch wel een vereiste, vind ik, als je in Frankrijk wil verblijven. We hebben gisteren wél ons drie jarig huwelijksjubileum gevierd. In La Pataterie, een aardappel fastfood restaurant in saloon stijl in het deel van Cosne sur Loire dat lijkt op de Genkersteenweg in Hasselt. Om maar te zeggen dat het niet het meest idyllische restaurant van de streek was. Maar het was erg kindvriendelijk, en voor wie juist had gekozen (ik niet) ook behoorlijk lekker. Het was vooral ontspannend, omdat Hummeltje er gewoon zijn overenthousiaste zelf kon zijn. Mijn plat was iets minder geslaagd, maar inmiddels zijn mijn voorzichtige rondingen al terug. Ik heb dus culinair gezien meer dan mijn best gedaan deze dagen (ik heb alleen alles moeten opeten. Het klaarmaken werd gewoon voor mij gedaan). 
Vandaag hebben we de uitstap der uitstappen gedaan, tussen de regenbuien door. Het dorpje Borne beloofde veel gesloten poterieën, maar gelukkig waren er twee kleintjes geopend. Voldoende om een eerste souveniertje aan de haak te slaan. En de kers op de taart kwam nadien in de expositieruimte voor moderne poterie. Daar kocht ik een aardewerken pot die perfect past in deze kast, die ik boven zou willen plaatsen:

Wat erin zal komen, kan ik voorlopig nog niet laten zien. Daarvoor is tinternet hier iets te traag, en ik veel te ongeduldig. 
Namiddag zijn we lekker thuis gebleven. Spelen met het 'petje' (i-pad in samsung versie), boekjes lezen, eten, rusten, en nog even buiten ravotten in de plassen.


Hier had ik al dagen zin in. En het hééft gesmaakt!


Miertjes doden op het 'petje'







Geen opmerkingen:

Een reactie posten