zaterdag 20 juli 2013

Operatie “operatie”

De operatie is voltooid…én gelukt! Dat betekent dat zowel de lever (en galblaas) als de darm aan bod zijn gekomen. Je hoort onze zucht van verlichting wellicht tot daar, want dit hoort thuis in het beste behandelingsscenario…
De ingreep begon immers met een kijkoperatie waarna 2 (eigenlijk 3) pistes mogelijk waren:
  • indien ze nog uitzaaiingen vonden die niet op de scans zichtbaar waren, zou alles daar al stoppen
  • indien de kijkoperatie OK was, zouden ze starten met de lever en als dat zonder complicaties verliep, zou ook het stukje darm worden verwijderd
Chronologie:
  • om 12u werd ze opgehaald op haar kamer
  • om 14u startte de ingreep
  • om 20u arriveerde ze op de PAZA (recovery room, soort instensieve na de operatie)
  • om 20u10 kwam ik bij haar
Ze was toen nog compleet verdoofd natuurlijk, maar ze heeft me toch  heel even gezien. Verder had ze toen alleen maar pijn die men probeerde onder controle te krijgen.
En slangetjes en buisjes uiteraard…de verpleging daar moet volgens  mij ook een diploma loodgieter op zak hebben.
Nu is het zaterdagochtend en ik heb haar net al aan de telefoon gehad. Ze ligt nog op de PAZA en zal daar nog moeten blijven tot de kans op inwendige  bloedingen helemaal van de baan is.
Maar ze klonk al helder en wakker, ik was zo blij haar zo te horen…

De volgende dagen en nachten zullen nog lastig zijn, hopelijk timmeren we daarna snel aan een échte weg naar een nieuwe start.

Manlief 
(het is niet mijn gewoonte om mezelf zo te noemen, maar binnen de context van deze blog lijkt het me wel verantwoord ;-))

7 opmerkingen:

  1. Zeker en vast verantwoord dat je jezelf zo eventjes noemt! En bedankt om ons op de hoogte te brengen! Liefs, Me. Wens je wederhelft veel beterschap, he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor de update! Veel beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt om ons het nieuws te melden. Ik hoop voor jullie dat het herstel vlot verloopt. Doe haar veel groeten.
    Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn om dit te lezen! Nog veel moed en op naar een snelle recovery! Een dikke knuffel voor jullie allebei. Wij duimen verder. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om ons op de hoogte te houden. Ik duim nog mee.

    BeantwoordenVerwijderen