vrijdag 12 december 2014

Oogst op een regendag

Het gebeurt niet vaak, maar vandaag heb ik haast al mijn voornemens waar gemaakt.

Ik kroop achter de naaimachine voor een project dat al ongelooflijk lang op de wachtlijst staat ...   Wat het is, mag ik nog niet onthullen, want het wordt een pakje onder de kerstboom.  Het is grijs, en lang, en praktisch. Het labeltje zou ik - om goed te zijn - nog beter moeten bevestigen. Ik was het voor de verandering weer eens vergeten, en mijn naaiflow was nét dat ietsje te kort ... 

 
Na ons wekelijkse café-bezoekje, gingen Hummeltje en ik ook aan het bakken. Pepernoten, vrij van geraffineerde suikers. Ik heb er niet helemaal een goed gevoel bij, omdat er toch behoorlijk wat kokosbloesemsuiker in ging. Ook zijn ze naar mijn gevoel wat luchtig en droog. En het mocht nog iets kruidiger. Volgende keer probeer ik dus een ander recept, maar voorlopig snoep ik toch lekker van deze noten.
Recept: http://ellemiekevermolen.com/suikervrije-pepernoten/



Bijschrift toevoegen


Ongebakken nootjes

En de gebakken versies
De pot is nog maar half gevuld, maar dit wordt aangevuld
met pepernoten met chocoladen topping, die nog even in de koelkast moeten...

Dit witte kastje hoort tegen een muur te staan. Wij hebben niet zoveel vrije muren, en dus kwam het kastje los in de ruimte. Perfect voor de speelhoek van onze kleine man. Om  de onafgewerkte achterzijde toch te benutten, bevestigde ik er krijtbord-plastiekfolie tegen. En dit werd gesmaakt! Krijt en stof zo hier en daar, moeten we er even bijnemen. 




En zo werd deze regendag toch erg gezellig en productief. Mijn benen zijn moe. Mijn hoofd is zwaar. Mijn neus zit nog steeds verstopt. Ik kon nét niet meer wachten op de laatste chocoladen pepernootjes en een deftige gevulde-pot-foto, maar voor een keer zal me dat ongelooflijk worst wezen. Ik duik mijn (nog steeds oude) zetel in, met een grote kan water en thee naast me. Een me-time afsluiter van een me-time dag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten